המדריך לבחירת דלתות כניסה

אחד המוצרים היותר מעצבים ומשפיעים בבית הוא דלת הכניסה. דלת זו היא האובייקט הראשון שהאורח רואה והאובייקט האחרון שהוא פוגש בו לפני שהוא עוזב את הבית. על כן, מאד חשוב להשקיע מחשבה בעיצוב. בל נשכח שזהו גם התקן הגנה ובקרה, ועל כן הוא צריך להיות מצויד במנעולים מתוחכמים ובשלדת דלת חזקה למניעת ונדליזם. בכך, לא תמה רשימת הנושאים שאתם צריכים להבטיח לעצמכם. הגנה על הדלת – משמעותה גם הגנה על העיצוב היוקרתי שבחרתם: התקלפות צבע או סדקים בזכוכית. אשר על כן עליה להיות מצופה בחומרי הגנה כדוגמת פולימר אשר יערבו לשלמות העיצובים שעליה, ולמעשה – לשמירתה כהתקן חדש כמו ביום ההתקנה. הזכוכיות צריכות להיות משוריינות ובעלות מקדם בטחון למניעת פיזור שברים.

בחירת דלתות כניסה – הפאן העיצובי

כאשר אתם בוחרים דלתות כניסה, מאד חשוב לדעת מה אתם קונים, והאם זה יתאים לבית שלכם. את דלתות הכניסה אנחנו ממליצים לבחון בהדמיית מחשב על מנת להסיק איזה עיצוב מתאים ואיזה פחות. בדרך זו תוכלו לצבור רשימת דלתות שעשויה להתאים לבית שלכם. המחשבה בבחירת דלתות כניסה מעוצבות צריכה להתבסס על הצבע של הדלת, החלונות שעליה ועיצוב המשקופים בצדדים ובחלק העליון שלה.

על דלתות וצבעים – עובדות שלא הכרתם

דלת כחולה בהירה, בצבע תכול השמים נקראת דלת צפתית. עד היום ברובעים ט”ו ו- ט”ז בעיר עתיקה זו ניתן לטייל בסמטאות בהן כל הדלתות הן בעיצוב זה. הנוהג הושרש עוד מימי האימפריה הרומאית וותיקי העיר שומרים עליו עד עצם היום הזה. דלת שחורה היא דלת בעיצוב בריטי. בבתי לונדון נהוג למצוא אותה חדשות לבקרים, והיא גם דלתו של בית ראש הממשלה ברחוב דאונינג 10 בעיר. דלתות בצבע אדום ניתן למצוא בעיקר ברובעים עתיקים בערי ספרד ופורטוגל וגם במקומות ישוב שונים באגן הים התיכון: לבנון, קפריסין, יוון, טורקיה, ועוד.

עיצוב חלונות על הדלתות

את החלונות מאד כדאי לעצב עם מחשבה. אנו ממליצים להשקיע בעיקר בגודל של כל חלון. אם הסלון קטן, עדיפה דלת עם הרבה חלונות קטנים מאשר עם מעט חלונות גדולים, ולהיפך. בדרך זו אתם שומרים על פרספקטיבה נכונה בחדר. עוד עניין הוא הנושא האופטי: עליכם להחליט אם אתם מעוניינים בכיוון אופטי דו כיווני, או חד כיווני המאפשר רק לשוכני הבית לצפות על שמחוצה לו, ולא להיפך. כמובן שחלונות של דלתות כניסה ניתן לבחור כשהם בלי אופטיקה בכלל ומשמשים רק באלמנט עיצובי.